Thursday, June 16, 2011

when adam met hawa


al-Rum (30): 21
Dan diantara tanda-tanda (kebesaran)-NYA ialah DIA menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri, agar kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan DIA menjadikan diantaramu rasa kasih dan sayang. Sungguh, pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berfikir.

Alhamdulillah, rakanku dua orang telah selamat berkahwin. teman sepermainan semasa sekolah rendah. dulu main gelang-getah, batu seremban, pukul berapa datuk harimau sama-sama. sekarang dah dewasa dah. tahniah untuk shidah&pasangan dan aisyah&pasangan. semoga berkekalan hingga hujung nyawa.

i know..the bride kecik sangat kan? memang dari dulu size tu

siap ada buku autograph lagi tuh..




hep hep

gambar di atas adalah rakan-rakan sekolah rendah dulu masa darjah enam, 6 Angsana '99. wedding Shidah ni dah ala-ala reunion kitorang pulak hehe. macam biasa, yang paling nakal ialah Farouk. kesian Yasmin kena usik dengan Farouk. Farouk memang dibenci ramai kerana nakal dan degil. kecoh giler time makan. buat macam tak ada orang lain dah. terbawa-bawa sampai ke meja pengantin riuhnya. sampai Wani kene announce "sorrylah ye..kitorang memang macam ni dari dulu" Adah yang dengar Wani announce macam tu. Wani memang dari dulu taiko ala-ala ketua segala event. tapi saya rasa Bai la yang paling kelakar. cool habisan. gelak je saya. kami seperti akrab kan? diorang ni memang rajin gather sama-sama. saya yang jarang join. mungkin tak ada kesempatan.

tapi yang lebih menarik, dalam ramai-ramai member sekolah rendah ni ada yang bertunang dengan member sendiri gak. diorang ni time sekolah rendah dulu couple. wah kecik-kecik dah pandai eh (jangan cakap orang lebih-lebih hehe). then secondary school and uni lain-lain. tiba-tiba je diorang bertunang. bila fikir-fikir balik macam tak percaya. macam buat satu pusingan je diorang ni. kembali ke titik permulaan. tapi dah jodoh la katakan. sama padan. lepas ni turn majlis diorang la pulak. nak tahu siapa, kenalah tunggu next year!

the following weekend ada event lagi. engagement. siapa? rahsia..tunggu wedding dulu baru saya letak her picture, ok? so letak sekitar di tempat kejadian je la eh..
bukan afiqah

bukan mereka ni punye engagement

mereka tu pun bukan

habis siapa...?

nantikan....

jadi inilah salah satu dari fasa kehidupan, perkahwinan. marriage. زواج. le mariage. Śādī. casamento. pelbagai istilah menggambarkan maksud yang sama. kehidupan bersama dua insan yang sebelum ini sendiri. semoga mendapat keberkatan dan redha illahi. amin.

4 comments:

oJAh said...

ko ke tunang atul?btw dlm gmbr tunang 2 ade nadia ismail eh?ke slh org

atul said...

hahaha
ojah, bukan aku la yang bertunang. orang lain. aah, nadia ismail tu schoolmate aku dulu. kawan ko gak ke?

best tak keje ojah? hehe tunang nanti jangan lupa jemput aku eh. aku dekat je nak datang umah ko.

oJAh said...

a'a kawan sekolah rendah..what a small world kn..ok kot takat nie keje..hopefully ok jela..hehe..

ceh aku lmbt lagi kot..ko 2 jgn lupe aku..

atul said...

oh kawan sek rendah ko..kitorang kawan sek menengah..ko kawan universiti aku..hmm saling berkaitan

hehe tgk transformers jom ajak esha ke~ (belum keluar kt cinema pun)