Wednesday, May 11, 2011

bila farhan darjah satu

semasa menyiapkan kerja sekolah farhan. saya tanya farhan satu abjad. masa tu dia tengah tulis huruf u dalam buku kerja English.


saya: han ni apa?
han: u-mobile
saya: ha? hahaha
han: u-mobile...
saya: ini small u. ini capital u


kemudian...


saya: han, bintang dalam bahasa English apa?
han: star!
saya: bulan?
han: moon!
saya: matahari?
han: sun!
saya: bumi?
han: aptober!
saya: ha? earth!
han: *senyum*
saya: hujan?
han: rain!
saya: laut?
han: oder!
saya: eh? sea...
han: c? huruf 'C'?
saya:...hmm...


dulu, umur 12 tahun sebelum masuk maghrib lagi dah siap mandi pakai baju kurung nak gi mengaji
sekarang masuk maghrib baru la nak pergi mandi
alahai..tu tanda dah lupa asal usul diri
tak pasti ape pulak ceritanya dikemudian hari
ya Allah yang maha pengampun, ampunilah diriku ini

No comments: