Friday, May 8, 2009

perkara yg anda takut

apekah perkara/keadaan/benda/makhluk yg anda paling takuti?

1. mak mentua

2. time bersalin

3. repeat papers

4. sakit gigi

5. hantu

6. kematian

teringt 1 talk yg wajib pergi kt uia..speaker yg mulia tu ckp kite x perlu takut mati sbnrnye

bahkan kite sepatutnye bergembira untuk berjumpa dgn Allah....

takut sbb bnyk buat dose...

8 comments:

nufa said...

betul2..
frh rase kn..
org yg sakit tuh, n thu ajal dier dh dekat, patut bersyukur, sbb dh thu bler time lbih kurng dier nk mati.. kiter nih, yg duk sihat walafiat, slalunyer, jrang sngt nk ingt mati.. duk men game jer memanjang.. haha.. merujuk kpd diri sendiri..

atul said...

fuh insaf sejenak

em betul tu..contohnye banduan yg dijatuhkn hukuman gantung smpi mati waaa die dh tau ajal die kan..

kite ni yg tak tahu entah bile nk dcabut nyawa ni

Are::Teem said...

ha...takut2

atul said...

fatem ko takut banduan tu ke ko takut mati? haha

nufa said...

aish.. atul nih, sempat lagi duk nyakat org..

atul said...

hehe bese la xde keje sakat la org

tp bkn sng tau nk kene sakat dgn kite

cube tanye brp org yg prnh kene sakat dgn atul yg terkenal dgn muke serius tu?

hehe

suara hati said...

teringat masa kecik2 dulu, cakap ngan mak : "siannye orang yang sakit kat hospital tu..takutlah kalau ada penyakit cam darah tinggi sume tu.."

maka mak saya berkata : "seronok lah, sebab dia dapat tahu yang dia akan mati kerana sakit dalam tempoh sekian sekian (spt yang dibagitahu doktor, walaupun kadang2 bukannya tepat)..berbanding kita yang entah kalau tiba2 mati depan komputer ke.."

haa..atul, dah bape lama dok depan komputer tu???

takut tak..takut tak..hehe..

"Ya ALLAH, akhirilah kematian kami dalam keadaan baik..dan janganlah kau matikan kami dalam kesudahan yang hina"

atul said...

dush...!

trimas ntuk peringatan tu nad hehe