Tuesday, May 12, 2009

merepekking

aku berlari..dan terus berlari..pagi dan petang aku berlari...
ini saje yg mampu aku lakukan..ape lagi yg terdaye aku lakukan..
aku buntu...aku keliru..kau pergi dari hidupku..

tak pernah walau sehari pun berlalu..tanpe aku mengingatimu
aku teruskan larian ku
aku penat..aku lelah..
namun bayanganmu tetap menjelma
seperti lagu aizat af..
Ku cuba redakan relung hati,
Bayangmu yang berlalu pergi,
Terlukis di dalam kenangan,
Bebas bermain di hatiku….

aku terhenti...di meja makan ku
aku cuba makan nasi minyak yg kakak iparku belikan
x ku rase minyaknye..namun ku teruskan jua suapanku
aku makan taufufah yg ayah aku beli
x ku rase manis gula hitamnye
oh...aku teruskan suapan ke-3 ku

aku terus berlari
seperti berlari di tepi pantai nan indah
walau hakikatnye di tepi semak samun je
kaki ni terus berlari
aku cuba mencari semangat yang hilang
dulu kau ade untuk aku luahkan kerisauan
semenjak kau pergi..aku sering depresi
aku mencari diri aku yang dulu
diri aku yang penuh dengan cita2,impian,harapan dan semangat

namun sering aku temui
sejak kebelakangan ini
diri aku yang terlentang di ruang tamu rumah arwah nenekku
lesu..longlai..
ke mana aku yang dulu telah pergi?

hari ni je hampir 10x aku bersin
risaunye aku...influenza lah katakan
semoga Allah panjangkan umurku
masih sedikit amalanku...bnyk pula dosaku

bagitahu aku cara agar aku bisa teruskan hidup
aku mencarimu...seperti mencari harta karun
namun kau tak tinggalkan jejak pun
aku bukanlah detective conan yg bijak merungkai ribuan kes
aku bukanlah inspector gadjet yg mempunyai segala kelengkapan
aku hanyalah aku seorang gadis kampung

aku teruskan larianku
melarikan diri dari peristiwa2 lalu
walau x berjaya aku terus berlari

sesungguhnya takdir Allah x pernah kita jangka
satu hari itu
kau hadir didepanku
aku lihat kau dari jauh
aku macam x percaya
tapi itulah kau..ya..kaulah itu
aku lega...
aku terus makan roti canai telur
sebab ayah aku x bagi makan roti canai kosong
aku pun tak tahu kenapa

kita bertemu walau sekejap
mungkin cuma cebisan saje
pertemuan kite dalam cerita kehidupan ku
sehingga kini aku masih lagi
dalam larianku...


bosan la....sebab tu merepek...

3 comments:

Are::Teem said...

hahah...
da jadi datuk a samad said ke..?
hahahah

atul said...

well ade bakat x?
lepas ni aku nk kumpul duitla aku nak beli guitar..BUAT lagu ke cambest jer hehe

Are::Teem said...

ha bagus la..da baynk masa sgt la tu..bagus2..boleh la aku jd manager ko..hakhak